TYYÇ 5. DÜZEY (ÖNLİSANS DERECESİ) TANIMLAYICILARI
|
TYYÇ 5. DÜZEY TEMEL ALAN (TA) TANIMLAYICILARI
TA:32 - GAZETECİLİK VE ENFORMASYON
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
3) İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahiptir.
|
1) Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir.
1.1) Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir.
1.2) Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir.
1.3) İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir.
1.4) Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
1) Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ve teknolojileri ile araçlarını kullanır.
|
2) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir.
2.1) Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır.
2.2) Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar.
2.3) Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar.
2.4) Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir.
2.5) Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir.
2.6) Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir.
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
3.2) Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır.
3.3) Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır.
3.4) Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
2) Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
2) Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır.
3) Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve diğer mevzuat bilgisine sahiptir.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
1) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve dili etkin biçimde kullanır.
2) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder.
5) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler.
|
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
4.1) Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır.
4.2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
4.3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4.4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4.5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
4.6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
4.7) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
4.8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
4.9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
|